Friday, December 21, 2007

Trecura 15 zile...

... de cand n-am mai dat pe site:)
au fost zile pline pline desi tot ce am facut a fost sa stau:) .. si sa cuget de dimineata pana seara la biblioteca nationala. Ei da, m-a luat asa un vant de chef de invatat, defapt nu asi baga mana-n foc ca cheful a fost de vina ci mai degraba faptul ca mi-am dat seama ce catastrofa sunt:)) Si cum am fost cufundata in probleme de genul post-structuralism, postmodernism si mai putin de 'post' tout court, plus tot felul de carti despre limbajul cinematografic, bref, trecu timpul cum trece el de obicei si eu paralela.

Mi-am mai limpezit creierul de atatia termenti tehnici si neclari cu doua cartulii, literatura, un german care scrie despre Bada Shanren in 'Mer d'encre' si un japonez, Hirano Keiichiro cu a lui 'Conte de la premiere lune' (titlu foarte japonez). Prima e scrisa intr-un stil foarte simplu, cred ca autorul a incercat sa imite stilul asiatic vechi, insa in pofida simplitatii a folosit multe imagini fooooooooarte faine, foarte poetice, multe din care probabil ca nici nu-i apartin (spune el la sfarsitul cartii de unde s-a inspirat) dar ce conteaza. Pe a doua carte inca nu am terminat-o, dar o sa-i dau inainte ca e foarte interesanta. E vorba despre un poet japonez, tanar (istorisirea se petrece pe la 1894) care sufera de neurastenie si care se ia periodic si pleca incotro-l duc picioarele, insa in aceata ultima peregrinare spre un loc de cult are parte de niste intamplari foarte ciudate...
Am aflat cu surprindere ca autorul este foarte tantar (are 33 de ani--- cartea pe care o citesc a scris-o la 24 de ani) , e foarte apreciat, iar acesta e al doimea sau al treilea roman pe care l-a scris. Primul se numeste Eclipsa, si e vorba de un pelerin care pleca din sudul Frantei in Italia in cautarea unui manuscris. E in mod evident indragostit de Franta si de cultura occidentala (lucru ce se vede clar si din celelalte romane). Dar ce mi-a placut cel mai mult e ca cele doua persoane care l-au inspirat au fost Mishima si Mircea Eliade (o influenta evidenta in romanul pe care-l citesc).

No comments: