Thursday, December 06, 2007

Indian Cinema

Mi-am dat seama recent, eu care sunt mare fan a filmelor asiatice (de fapt sunt mare fan al vechilor filme asiatice) ca nu stiu nimic despre ce se intampla in India la capitorul asta. NU ma refer, bininteles la Bollywood, ci la cinema-ul independent. Ma refer la Satyajit Ray cel mai cunoscut in Occident. Am vazut de curand doua filme, unul THE RAINCOAT de Rituparno Ghosh, un film bengalez, un soi de 'in camera' film, o poveste care pe ici pe colo unui occidental pare mieros, dar care e farte interesant din punct de vedere sociologic. Vezi cum gandesc oamenii din societatea respectiva, le vezi gesturile, formularile, modul in care se vad ei. Iar povestea e chiar 'touching'. -nu am sa o povestesc totusi, pentru ca surpriza finala bine adusa si are un efect puternic.
Al doilea film se numeste Vanaprastham- ultimul dans. Cred ca actorii vorbec in Malayalam, e o pura supozitie, zic asta pentru ca filmul e despre un actor de Kathakali, ori desi fiecare regiune are forme de teatru, sau mai multe au Kathakali, Kerala este partria acestei forme.
E vorba deci de un actor care il interpreteaza pe Arjuna (eroul din Bhagavad Gita), iar verisoara maharajahului care il adora pe Arjuna (la propriu) chiar are impresia ca-l vede pe zeu in fata ei. etc etc:)

No comments: