Friday, October 24, 2008

Visite au Petit Palais

Astazi am auzit un glas interior care a racnit la mine ca e timpul sa ma mai misc si prin locuri culturale, asa ca m-am luat si m-am dus. Dar nu oriunde!:) ca poate vocea aia sa racneasca cat o vrea, ca daca nu sunt chestii care sa-mi suscite interesul, nu ma duc si gata.
Am vazut nu una ci doua expozitii, foarte faine amandoua!
Prima se numeste "ZEN" si regrupeaza obiecte, caligrafii, picturi din Pavilionul de aur si Pavilionul de argint din Kyoto. A fost o adevarata incursiune in timp! am vazut multe minunatii pe-acolo, printre care o caligrafie de Hakuin care zice ca practica in activitate intrece de 10 milioane de ori practica in solitudine si... obiecte care au apartinut lui Sen no Rikyo!!!!!!!!!!!!!! Toate celulele mele s-au apucat sa vibreze la unison de m-au trecut siroaie de frisoane pe spate, maini si picioare! am vazut o lingurita de lemn pentru ceai, o cutie pentru aceasta ustensila caligrafiata de el, o vaza din bambus si o caligrafie tot de el facuta... ... ...
Pentru dosarul de presa dati click aici.
A doua expozitie a fost dedicata desenelor lui Kurosawa! Excelent desenator, habar nu aveam!
cam expresioniste, dar foarte faine. Mi-a dat o multime de idei!
Am vazut desenele pe care le facuse inainte sa filmeze Kaghemusha, Ran, Dreams, si inca vreo doua filme.

No comments: