Monday, October 20, 2008

Into the Wild - US Army Survival Manual

Am fost ieri la cinema si am vazut "Blindness", un film-fiction cu Julianne Moore.
Foarte bine realizat, foarte realist si oribil. Scenariu catastrofa, lumea redusa la stadiul animal, instinctual... foarte la moda zilele astea.
Insa trebuie sa recunosc ca m-a pus pe ganduri. Ce va face omul daca va fi nevoit sa se descurce fara ajutorul tehnologiei? Daca se duce de rapa societatea din te miri ce motive... ? Omul contemporan este prea "sanatized", nu cred ca mai e capabil sa se descurce in situatii extreme.
Asa ca am facut o cautare si am dat peste un ghid al armatei americane online despre supravietuire. :) (a facut si armata asta un lucru bun..) Mi-am spus ca informatiile din el pot interesa si pe altii, asa ca iata adresa:
http://www.ar15.com/content/manuals/FM21-76_SurvivalManual.pdf
and good luck!:)

2 comments:

Owner said...

scumpa mea, cum poate fi un scenariu catastrofa foarte realist?

Omul fara tehnologie NU este un scenariu realist :) ca e oarecum posibil intr-o poveste, poate, dar in momentul de fatza e greu de conceput. Oricum, daca e sa ramanem fara tehnologie si fara societate (hm, care e probabilitatea sa castigi la lotto SI sa te loveasca un meteorit?), omul va face "ce face de mult", se va descurca. Multi probabil ca nu vor supravietui din astia cum ne stim, dar aia care vor fi mai bien adaptati noului mediu, vor trai, si vor procrea. Si vor forma noi societati, pentru ca e mai util.

So omul e prea sanitized tocmai pentru ca nu mai exista nevoia de a supravietui in situatii extreme. Ca deh, oameni suntem, nu le putem face si avea pe toate - si creier, si muschi, si familie, si cariera, si situatii limita zi de zi, si economie stabila, si pace si diferente de gandire... nu merge, asa ca ne multumim fiecare cu ce ne este mai de folos :)

A. B. said...

:)
Cand vorbeam de "realist" ma refeream la modul in care a fost realizat filmul, si mai precis, din punct de vedere psihologic.

Ah, clar ca omul fara tehnologie nu este realist! Asta m-a si facut pun postingul!
Si ai dreptate in tot ce spui (macar ca n-asi baga mana-n foc ca e improbabil ca ambele ipoteze sa se adevereasca:) ), dar eu imi doresc sa cred ca se poate face ceva:) Si nu ma impac cu ideea ca unii reusesc si pe ceilalti ii ia d***u.:)

We need to wake up!! Si fiecare cu choice-ul sau cum spui, dar macar sa stim despre ce e vorba si cum stau lucrurile.