Thursday, November 08, 2007

Cernuschi

Am fost in weekend sa vad un muzeu de arta asiatica, nu Guimet-ul, ci Cernuschi. arta chinezeasca mai degraba. Am vazut piese care datau de pe la 2500 i.H pana pe la 1500 d.H.
Nu am sa incep sa va epun aici teoria mea despre muzee, cu ce ar trebui imbunatatit sau facut, am sa ma limitez la a mentiona cateva obiecte care mi s-au parut impresionante.
vasele din lut de la - 2500 --- nu sunt experta in ceramica, nu prea pot sa apreciez ce si cum, dar cand vezi ca esti la 2 degete de un obiect care are asa o vechime.. deodata parca legendele, povestirile, imaginile personale capata o dimensiune materiala. Oameni care au existat cu adevarat..

Vasele de bronz, tripodurile, cu inscriptiile 'lesser seal' -cel putin asa mi se pare- in care la minus 1500 oamenii scriau ofrande sau un soi de dedicatii de genul 'vasul acesta a fost facut de X . E un cadou pentru Y, fie ca el sa serveasca 10000 de ani descendentilor sai..' sau un altul care a fost facut in memoria unei vizite pe care impratul (sau ce-o fi fost) din epoca respectiva a facut-o unui templu dintr-un anumit satuc si cum l-a 'abdatat in grad' pe un nene de-acolo..

am vazut un vas de ceramica, verde, al carui capac reprezenta insulele nemuritorilor taoisti. Nu se pricepe mare lucru, dar idea mi-a placut mult:)

am vazut un cap sculptat de taoist in piatra parca, foarte fain realizat si sugestiv

am vazut o bas-relief cu un muzician celest

si am vazut si multe altele dar astea mi-au placut cel mai mult.

Ieri am fost sa vad cu mama o expo cu tablouri de Chaim Soutine. F fain!

No comments: