Sunday, May 18, 2008

Trésors Idédits du Pérou Ancien

Asa se cheama expozitia temporara din aces moment la Musée du Quai Branly (muzeu de arta primara? "arts premiers" in franceza)
O expo fascinanta. e vorba despre niste materiale tsesute care dateaza de pe la 0-300 dH pentru cele mai multe. Mare fan nu am fost niciodata de materiale, dar astea sunt cu adevarat fascinante pentru .. ceea ce se afla desenat pe ele-in ceea ce ma priveste evident.
Acuma sunt scoase pentru prima oara din Peru, si sunt foarte foarte putine scrieri asupra lor. Cei de la muzeu se lauda ca au fost primii care s-au apucat sa publice pe subiect asa mai serios. Insa e evident ca habar nu au despre ce e vorba! Nimeni nu-ti explica ce vezi acolo, nu fac decat sa descrie niste lucruri care se vad cu ochiul liber (macar ca si asa interpretarile lor sunt dubioase).
Unele desene seamana cu roboti! altele mie imi sugereaza electricitate. (o sa pun niste poze cat de curand, parca ar fi extraterestrii! zona respectiva se afla relativ aproape de Nazca...iar desene se gasesc si acolo nu numai la nazca vezi poza)

un alt lucru interesant e ca textilele astea au fost gasite pe un sit funerar (la Paracas, la 250 km de LIma in 1920) adica erau aranjate cu niste mumii intr-un fel foarte particular (o sa pun o poza si cu asta mai incolo). De unde ipoteza mea cum ca desenele respective ar fi un soi de carte a mortii peruviana.

ah! Si am mai vazut si craniul de cristal (In Noul Indiana Jones e vorba despre aceste cranii ciudate) de la Musée Branly:) se pare ca ar fi un fals, dar e dragutel:)

5 comments:

Radu said...

linbok, eu astept pozele :)

Radu said...

nu "linbok", ci "ok"

uite ca ma facu scriptul sa mai scriu un comentariu

Unknown said...

s-ar putea sa mai dureze.. ca trebuie sa cumpar cartea pe care au publicat-o , si deocamdata nu am finantele necesare:)

Radu said...

nu ai cumva o adresa de mess si un pic de timp? as avea cateva intrebari

A. B. said...

nu am adresa de messenger, dar poti sa-mi scrii la alinacee@yahoo.com

pe curand!