Thursday, May 17, 2007

Mahamudra


Se pare ca starea de Mahamudra nu este 'nimic' altceva decat Eliberarea. Din cate am inteles, este o metoda construita din toate ramurile budhismului Vajrayana (sutrele si tantrele) care cuprinde tot felul de exercitii, de meditatii, de vizualizari etc etc, ce devin din ce in ce mai subtile si care in cele din urma, ar trebui sa-l aduca pe practicant la starea de Buddha. Se practica in mai multe secte buddhiste, in special in Kagyu (a transmiterii orale), care s-a dezvoltat pe filiera Tilopa - Marpa - Milarepa. Alte scoli (nyingmapa) merg pe metoda Dzogchenului. De ce scriu despre asta? Am vazut in programul de la Pagoda ca dadeau o introducere la preliminariile Mahamudrei. Iar pe autobiografia lui Milarepa pe care am citit-o cand eram mai juna:) scria sus pe coperta Mahamudra. Habar n-aveam la ce se referea la epoca respectiva (nu ca acum mi-ar fi foarte clar), dar sonoritatea mi-a ramas in ureche:). Plus ca Milarepa este personajul meu preferat:) Deci.. nimic. :)
E interesant totusi sa vad ca ultima perioada la mine a stat mai mult sub semnul budismului. Am facut ce am facut si tot peste ei am dat. :) Ceea ce nici nu e rau ca au o gramada de chestii care sa merite atentie.

No comments: