Wednesday, November 05, 2008

Tot lingvistica

In Sanskrita, cazul locativ este folosit si pentru indicarea obiectului emotiilor.
deci daca spun, "eu te plac pe tine", "pe tine" nu va fi la acusativ ca in romana, adica obiectul asupra caruia imi revars sentimentele care fac parte din mine, care ma caracterizeaza, ci va fi la locativ, adica "pe tine" este locul unde imi depun sentimentele - lucru foarte interesant din punct de vedere filosofic pentru ca - o stim cu totii- limbajul arata cum percepe un anumit grup de oameni realitatea. Ori in cazul asta, sanskrita sublineaza faptul ca emotiile sunt obiecte si nu ceva constitutiv, intrinsec fiintei umane. Le pot manipula cum imi place, le pot depune unde vreau, dar nu sunt "eu".

Am intalnit mai multe chestii care se comporta la fel.

No comments: