Saturday, September 22, 2007

Fête à la Pagode

In acest weekend este organizat festivalul tibetan la Pagoda. Am fost si eu astazi si o fo foarte fain:) Am facut multe multe poze dar formatul e mult prea mare ca sa le pot pune aici. Au organizat niste mini spectacole cu cantece tibetane si dansuri (am vazut si un dans indian, bharata natyam), cate si ami cate buticele cu tot felul de obiecte, imagini cu zeitati, boluri cantatoare, masti, picturi tibetane unele chiar foarte foarte faine dar la niste preturi exorbitante, alte buticele se chinuiau sa atraga atentia publicului, sa-l sensibilizeze la cauza tibetana, povesteau ce nedreptati le fac chinezii, cum l-au rapit pe Panchen Lama (care este doar un copil! - si care este al doilea dupa Dalai Lama). Am vazut un calugar tibetan care pregatea o mandala din nisipuri colorate! Apoi am mancat niste patiserii tibetane si am baut Yogi Tea. Tipul care se ocupa de ceai, era un indian imbracat in alb si un turban orange! Avea o fata faorte faina, foarte indiana:) Occidentalii nostri am observat ca sunt putin infumurati, discuta cu autohtonii de parca stiu ei mai bine ce si cum se petrece acolo, ii intreaba cu condescendenta daca au vizitat cutare sau cutare loc (singurul pe care-l vazusera) dupa care fac ochi mari cand primesc un raspuns negativ.. bref.
IN mare a fost o zi faina, pe la pranz a rasarit si soarele, si cand iese soarele totul e ok:)
In poza este statuia din Pagoda, e cea mai mare din Franta, din pacate nu e foarte mare si clara..Dar dupa marimea oamenilor va puteti face o idee. Astazi, peretii ei erau plini cu afise mari care relatau aventurile lui A. David-Neel :)) si cu torma, adica sculpturi in unt.

No comments: